Všeobecné obchodní podmínky

(Hrackyshop.cz)


Smlouva uzavřená na základě tohoto dokumentu nebude archivována (nebude přístupná zpětně, uzavření smlouvy je doloženo údaji o objednávce), je uzavírána formou konkludentního jednání a nepovažuje se za písemnou smlouvu, je sepsána v maďarském jazyce a neodkazuje na žádný kodex chování. V případě dotazů týkajících se provozu internetového obchodu, procesu objednávání a dodání nás prosím kontaktujte na uvedených kontaktech.

Tato VOP platí pro právní vztahy na webových stránkách poskytovatele služeb (https://www.hrackyshop.cz) a jeho subdoménách. Tyto VOP jsou neustále dostupné (a ke stažení, kdykoli k vytištění) na následující webové stránce: https://hrackyshop.cz/informace-o-nakupu-a-smluvni-podminky.

Definice:

Uživatel: Jakákoli fyzická nebo právnická osoba či organizace, která využívá služeb poskytovatele, uzavírá s poskytovatelem smlouvu.

Spotřebitel: Uživatel, který je fyzickou osobou jednající mimo rámec své profesionální činnosti, samostatné výdělečné činnosti nebo podnikání.

Podnikatel: Osoba jednající v rámci své profesionální činnosti, samostatné výdělečné činnosti nebo podnikání.

Poskytovatel: Osoba fyzická nebo právnická, či organizace bez právní subjektivity, která poskytuje služby informační společnosti uživateli a uzavírá s uživatelem smlouvu.

1. ÚDAJE POSKYTOVATELE SLUŽEB:

Název poskytovatele: White Crystal Kft.
Sídlo poskytovatele (a zároveň místo vyřizování stížností): 2600 Vác, Zrinyi u., 41/b
Kontaktní údaje poskytovatele, e-mailová adresa používaná pro komunikaci se zákazníky: info@hrackyshop.cz Online zákaznická podpora je k dispozici na adrese: https://zakaznicky.servis.hrackyshop.cz/ 
Identifikační číslo poskytovatele / registrační číslo: 13-09-148323
Daňové identifikační číslo poskytovatele: 14431391-2-13
Název / číslo povolení / registrační číslo vydaného registrovým úřadem nebo licenčním úřadem (pokud existuje): Obchodní rejstřík Budapešťského krajského soudu
Telefonní číslo poskytovatele: 06-1-2552822
Jazyk smlouvy: čeština
Název, adresa a e-mailová adresa poskytovatele hostingu:
Poskytovatel provozuje vlastní servery.

2. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ:

2.1.    Na otázky, které nejsou upraveny v těchto VOP, a na výklad těchto VOP se vztahuje maďarské právo, zejména Zákon V z roku 2013 o občanském zákoníku („Ptk.”) a Zákon CVIII z roku 2001 o elektronických obchodních službách a některých otázkách týkajících se služeb informační společnosti (Zákon o elektronickém obchodě), jakož i Vyhláška vlády č. 45/2014 (II. 26.) o podrobných pravidlech pro smlouvy mezi spotřebitelem a podnikatelem. Na zvláštní produkty se vztahují příslušná odvětvová právní ustanovení. Závazná ustanovení příslušných právních předpisů se na smluvní strany vztahují i bez zvláštního ujednání.

2.2.    Tyto VOP jsou platné od 28. ledna 2022 a zůstávají v platnosti do jejich odvolání. Poskytovatel zveřejní změny těchto VOP na svých webových stránkách a o změnách informuje registrované uživatele / uživatele, kteří již v minulosti nakoupili, e-mailem. Změny se nevztahují na dříve uzavřené smlouvy, tzn. změny nemají zpětnou účinnost.

2.3.    Poskytovatel si vyhrazuje všechna práva na webové stránky, jejich jakoukoli část a na obsah zobrazený na těchto stránkách, stejně jako na šíření webových stránek. Stahování, elektronické ukládání, zpracovávání a prodej obsahu zobrazeného na webových stránkách nebo jejich jakékoli části je zakázáno bez písemného souhlasu poskytovatele (s výjimkou tohoto dokumentu a oznámení o ochraně osobních údajů).

2.4.    Poskytovatel nenese odpovědnost za prodej produktů zveřejněných na jiných webových stránkách, které nejsou provozovány poskytovatelem a nejsou s ním spojeny.

3. REGISTRACE / NÁKUP

3.1.   Při používání / objednávání / předplacení služby na základě nepravdivých údajů nebo údajů patřících jiné osobě, může oprávněná strana vzniklou elektronickou smlouvu napadnout u soudu. V případě úspěšného napadení (soudní spor) je smlouva neplatná od okamžiku jejího uzavření, nebo pokud zakrývá jinou smlouvu, práva a povinnosti stran se posuzují podle zakryté smlouvy.

3.2.    Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za zpoždění při doručení způsobené chybnými nebo nepřesně zadanými údaji uživatelem, ani za jiné problémy či chyby vzniklé v důsledku těchto údajů. Poskytovatel však informuje uživatele, že po domluvě s uživatelem a jasné identifikaci může v objednávce opravit chybně zadané údaje, aby fakturace a doručení nebylo narušeno.

3.3.    Poskytovatel nenese odpovědnost za škody vzniklé, pokud uživatel zapomene své heslo nebo pokud se stane přístupným třetí osobě z jakéhokoli důvodu, který nelze přičíst poskytovateli (pokud je na webových stránkách registrace).

4. DOSTUPNÉ PRODUKTY, ROZ SAH SLUŽEB A CENY

4.1.    Zobrazené produkty lze objednat online (v některých případech telefonicky) z internetového obchodu. Uvedené ceny produktů jsou v českých korunách, jsou uvedeny včetně DPH (pokud poskytovatel fakturuje bez DPH, ceny odpovídají částkám k úhradě), ale nezahrnují poplatky za doručení a platbu. Žádné poplatky za balení nejsou účtovány, pokud uživatel nepožaduje dárkové nebo jiné speciální balení.

4.2.    Poskytovatel ve svém internetovém obchodě podrobně uvádí název produktu, jeho popis a zobrazuje fotografie produktů (pokud je to možné).

4.3.    Pokud je zaveden akční cenový program, poskytovatel plně informuje uživatele o akci a jejím přesném trvání. Poskytovatel při stanovení akčních cen jedná v souladu se zákonem a vyhovuje pravidlům vyhlášky 4/2009 (I. 30.) NFGM-SZMM o stanovení prodejních cen a jednotkových cen produktů a o podrobnostech o cenách služeb.

4.4.   Pokud se na stránkách internetového obchodu objeví cena, na kterou poskytovatel nemá vůli uzavřít smlouvu, poskytovatel není povinen tuto cenu potvrdit a může odmítnout nabídku a nabídnout potvrzení za cenu, kterou považuje za přiměřenou, přičemž uživatel má právo nepřijmout upravenou nabídku.

Podle Zákona V z roku 2013 o občanském zákoníku (Ptk.) je smlouva uzavřena na základě vzájemného a shodného projevu vůle stran. Pokud se strany nemohou dohodnout na smluvních podmínkách, tj. neexistuje vzájemné a shodné prohlášení vůle stran, nelze hovořit o platně uzavřené smlouvě, ze které by vyplývala práva a povinnosti.



5. POSTUP PŘI OBJEDNÁVÁNÍ

5.1.    Uživatel se po registraci přihlásí do internetového obchodu / nebo může zahájit nákup i bez registrace.

5.2.    Uživatel nastaví množství produktu nebo produktů, které chce koupit.

5.3.    Uživatel vloží vybrané produkty do košíku. Uživatel může kdykoli zobrazit obsah košíku kliknutím na ikonu „košíku“.

5.4.    Pokud nechcete koupit další produkty, zkontrolujte množství produktu, které chcete koupit. Kliknutím na ikonu „smazat - X“ můžete obsah košíku smazat. Pro dokončení množství klikněte na ikonu „zvýšit, snížit“.

5.5.    Uživatel zadá doručovací adresu, poté způsob doručení / platby, kterými jsou následující:

5.5.1.    Způsoby platby:

Osobní odběr: Platba v hotovosti při převzetí zboží v obchodě poskytovatele nebo na jiném místě určeném poskytovatelem: V případě výběru platby při převzetí zboží zaplatí uživatel cenu produktu v hotovosti v obchodě poskytovatele nebo na jiném místě určeném poskytovatelem. Platba v hotovosti je možná pouze v českých korunách (CZK).

Platba na dobírku: Pokud je objednaný produkt doručen kurýrní službou nebo na výdejní místo, je možné, aby uživatel zaplatil celkovou částku objednávky v hotovosti nebo kartou kurýrovi nebo na výdejním místě při převzetí objednaného produktu / produktů.

Online platba kartou: Uživatel má možnost zaplatit celkovou částku objednávky online kartou prostřednictvím zabezpečeného platebního systému poskytovatele finančních služeb, kterého poskytovatel využívá.

Platba kartou přes Barion:

Online platby kartou jsou realizovány prostřednictvím systému Barion. Údaje o kartě se k obchodníkovi nedostanou. Poskytovatelem služby je Barion Payment Zrt., instituce pod dohledem Maďarské národní banky, číslo povolení: H-EN-I-1064/2013.

5.5.2.    Náklady na doručení (hrubé částky):

5.6.    Konečná částka k úhradě obsahuje všechny náklady na základě souhrnu objednávky a potvrzovacího e-mailu. Uživatel je povinen se bez prodlení přesvědčit, zda je kvalita a množství objednaného zboží v souladu s § 6:127 maďarského občanského zákoníku. Doručení produktu/projektu probíhá ve všední dny mezi 8:00 a 17:00 hodinou.

5.7.    Po zadání údajů může uživatel odeslat svou objednávku kliknutím na tlačítko „odeslat objednávku“, přičemž si před odesláním může znovu zkontrolovat zadané údaje a případně připojit poznámku k objednávce nebo zaslat své přání týkající se objednávky e-mailem.

5.8.    Odesláním objednávky bere uživatel na vědomí, že v souladu s § 15 a dalšími podmínkami nařízení vlády č. 45/2014 (II. 26.) mu odesláním objednávky vzniká platební povinnost.

5.9.    Oprava chyb při zadávání údajů: Uživatel se může kdykoli před dokončením procesu objednávky vrátit do předchozí fáze, kde může opravit zadané údaje. Podrobnosti: V průběhu objednávky je možné zobrazit a upravit obsah košíku, pokud košík neobsahuje požadované množství, může uživatel zadat správné množství v poli pro zadání množství. Pokud chce uživatel odstranit produkty v košíku, může kliknout na tlačítko „X“ (smazat). Uživatel má při zadávání objednávky možnost neustále upravovat a mazat zadané údaje.

5.10.    Po odeslání objednávky obdrží uživatel potvrzení e-mailem. Pokud toto potvrzení nedorazí uživateli ve lhůtě přiměřené vzhledem k povaze služby, nejpozději však do 48 hodin od odeslání objednávky, je uživatel zproštěn závazku a povinností plynoucích z nabídky nebo smlouvy. Objednávka a její potvrzení se považují za doručené poskytovateli a uživateli, když se pro ně stanou přístupnými. Poskytovatel vylučuje odpovědnost za doručení potvrzení, pokud potvrzení nedorazí včas z důvodu chybně zadané e-mailové adresy nebo kvůli přeplněnému úložnému prostoru e-mailové schránky uživatele.

5.11.    Uživatel bere na vědomí, že výše uvedené potvrzení je pouze automatické potvrzení a nezakládá smlouvu. Smlouva vzniká, když poskytovatel po automatickém potvrzení v dalším e-mailu informuje uživatele o podrobnostech objednávky a očekávaném plnění.

5.12.  Zásady pro správu recenzí

Tyto zásady pro správu recenzí se vztahují na recenze zadané na stránce www.hrackyshop.cz, kterou provozuje White Crystal Kft. (2600 Vác, Zrínyi utca 41/b, dále jen: HrackyShop).

Obecné uživatelské recenze
Recenze napsané návštěvníkem webu na volně přístupné platformě. Recenze jsou zveřejňovány po jejich moderování na stránkách HrackyShop.cz.

Moderování

Recenze moderuje pracovník HrackyShop ve všední dny během pracovní doby (9:00-17:00). Moderování provádí člověk a/nebo umělá inteligence.

Zásady moderování:

HrackyShop nezveřejní:

  • sprosté, obscénní, rasistické recenze nebo recenze urážející některé společenské skupiny na základě jejich sexuální nebo náboženské příslušnosti;
  • recenze, které zjevně nejsou zaměřeny na daný obchod/produkt;
  • recenze, které neobsahují konkrétní informace/opinion k danému produktu, ale popisují vlastnosti konkurenčních produktů;
  • otázky týkající se produktu uvedené jako recenze produktu, pro tyto účely je k dispozici funkce „Otázky a odpovědi“ na příslušných produktových stránkách HrackyShop; otázky/vyjádření vztahující se k objednávce psané jako recenze produktu nebo obchodu, určené distributorovi produktu;

Další ustanovení

HrackyShop si vyhrazuje právo moderovat nebo odstranit jakékoli recenze, které porušují práva na ochranu osobních údajů.

HrackyShop zaznamenává jméno, e-mailovou adresu a IP adresu zadané během psaní recenze a nepředává je třetí straně.

HrackyShop si vyhrazuje právo odstranit jakoukoli recenzi nebo odpověď na obchod, která nevyhovuje těmto zásadám pro správu recenzí, i dodatečně na stránce www.hrackyshop.cz.

HrackyShop je oprávněn kdykoli změnit nebo zrušit tyto zásady pro správu recenzí bez předchozího upozornění.

6. ZPRACOVÁNÍ A DORUČENÍ OBJEDNÁVEK

6.1.  Zpracování objednávek probíhá v pořadí jejich přijetí ve všední dny během pracovní doby. Objednávky lze odeslat i mimo uvedené časy, pokud jsou odeslány po skončení pracovní doby, budou zpracovány následující pracovní den. Zákaznický servis poskytovatele vždy elektronicky potvrdí, kdy může objednávku doručit.

6.2.  Obecná dodací lhůta je 1-3 pracovní dny od uzavření smlouvy.

6.3.  Na základě kupní smlouvy je poskytovatel povinen převést vlastnické právo k věci, uživatel je povinen zaplatit kupní cenu a převzít věc.

6.4.  Pokud je prodávajícím podnikatel a kupujícím spotřebitel a prodávající se zavazuje doručit věc kupujícímu, riziko škody přechází na kupujícího, když kupující nebo jím určená třetí osoba věc převezme. Riziko škody přechází na kupujícího při předání dopravci, pokud si dopravce najal kupující, za předpokladu, že dopravce nebyl doporučen prodávajícím.

6.5.  V případě prodlení poskytovatele má uživatel právo stanovit dodatečnou lhůtu. Pokud prodávající nesplní svou povinnost ve stanovené dodatečné lhůtě, má kupující právo od smlouvy odstoupit.

6.6.  Uživatel je oprávněn odstoupit od smlouvy bez stanovení dodatečné lhůty, pokud:
a) poskytovatel odmítl plnění smlouvy; nebo
b) smlouva měla být podle dohody stran nebo z důvodu zjevného účelu služby splněna v určeném čase – a ne později.

6.7.  Pokud poskytovatel nesplní své smluvní povinnosti, protože dohodnutý produkt není k dispozici, je povinen o tom uživatele neprodleně informovat a neprodleně vrátit částku zaplacenou uživatelem a umožnit uživateli uplatnit jiná práva podle právních předpisů v případě vadného plnění.

6.8.  Poskytovatel upozorňuje uživatele, že pokud uživatel nepřevezme smluvně splněné objednané produkty (bez ohledu na způsob platby), dopustí se porušení smlouvy, čímž se dostává do prodlení podle § 6:156 maďarského občanského zákoníku (1).

To znamená, že poskytovatel je podle pravidel o správě věcí bez příkazu oprávněn, pokud spotřebitel neoznámí svůj úmysl odstoupit (a neoznámí, zda hodlá převzít objednaný produkt/produkty), uplatnit vůči uživatelům obvyklé náklady na skladování související s produktem a náklady na doručení (včetně dobírky, pokud existuje) (obě cesty).

Poskytovatel upozorňuje uživatele, že za účelem uplatnění právních nároků vzniklých tímto způsobem využívá pomoc svých právníků, a proto i další (právní) náklady vzniklé z porušení smlouvy (včetně nákladů na platební příkaz) budou hrazeny uživatelem.

7. PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

7.1.    V souladu se směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU a s nařízením vlády č. 45/2014 (II.26.) o podrobných pravidlech pro smlouvy mezi spotřebiteli a podnikateli má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu.

Spotřebitel může uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy nebo její vypovězení

a) v případě smlouvy o koupi zboží

aa) pro daný produkt,

ab) při koupi více produktů, pokud jsou jednotlivé produkty dodány v různých časech, pro naposledy dodaný produkt,

ac) v případě produktu sestávajícího z více položek nebo kusů pro naposledy dodanou položku nebo kus,

ad) pokud má být produkt pravidelně dodáván v určitém časovém období, pro první poskytnutou službu,

do čtrnácti dnů ode dne převzetí spotřebitelem nebo třetí osobou určenou spotřebitelem, která není dopravcem.

Pokud poskytovatel tuto informaci neposkytne, lhůta pro odstoupení od smlouvy 14 dní se prodlužuje o dvanáct měsíců. Pokud poskytovatel poskytne informaci po uplynutí 14 dnů od obdržení produktu nebo od uzavření smlouvy, ale během 12 měsíců, lhůta pro odstoupení od smlouvy je 14 dní od poskytnutí této informace.

7.2.    Spotřebitel může uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy prostřednictvím jednoznačného prohlášení nebo prostřednictvím formuláře uvedeného v příloze č. 2 nařízení vlády č. 45/2014 (II.26.).

7.3.    Lhůta pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy končí 14 dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo třetí osoba určená spotřebitelem, která není dopravcem, převezme produkt.

7.4.    Spotřebitel může své právo na odstoupení od smlouvy uplatnit i v období mezi uzavřením smlouvy a dnem převzetí produktu.

7.5.    Náklady na vrácení produktu nese spotřebitel, poskytovatel tyto náklady nepokryje.

7.6.    V případě uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nemá spotřebitel kromě nákladů na vrácení produktu žádné další náklady.

7.7.    Právo na odstoupení od smlouvy se nevztahuje na spotřebitele v případě produktu, který nebyl vyroben předem a byl vyroben na základě pokynů spotřebitele nebo na jeho výslovnou žádost, nebo na produkt, který byl jednoznačně upraven pro osobní potřeby spotřebitele.

7.8.    Spotřebitel rovněž nemůže uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy:

a.     u smlouvy o poskytování služeb po úplném poskytnutí služby, pokud podnik začal plnění s výslovným předchozím souhlasem spotřebitele a spotřebitel vzal na vědomí, že po úplném poskytnutí služby ztrácí právo na odstoupení od smlouvy;
b.     v případě produktu nebo služby, jejichž cena nebo poplatek závisí na pohybu cen na finančním trhu, který podnik nemůže ovlivnit, a který se může během lhůty pro odstoupení od smlouvy pohybovat;
c.     u produktů podléhajících rychlé zkáze nebo produktů s krátkou dobou trvanlivosti;
d.     u zapečetěných produktů, které nelze po otevření z důvodů ochrany zdraví nebo hygienických důvodů vrátit;
e.     u produktů, které jsou po dodání vzhledem ke své povaze neoddělitelně smíseny s jinými produkty;
f.     u alkoholických nápojů, jejichž skutečná hodnota závisí na pohybu cen na trhu, které podnik nemůže ovlivnit, a jejichž cena byla dohodnuta při uzavření kupní smlouvy, ale doručení může být provedeno až po třiceti dnech od uzavření smlouvy;
g.     u smlouvy o podnikání, kde podnik navštíví spotřebitele na jeho výslovnou žádost za účelem provedení naléhavých oprav nebo údržby;
h.     u zapečetěných zvukových nebo obrazových nahrávek a u počítačového softwaru, pokud byl po dodání obal otevřen spotřebitelem;
i.     u novin, periodik a časopisů, s výjimkou předplatných smluv;
j.     u smluv uzavřených na veřejné dražbě;
k.     u smluv o poskytování ubytování, přepravy, pronájmu automobilů, stravování nebo služeb spojených s volnočasovými aktivitami, s výjimkou smluv o poskytování služeb bydlení, pokud smlouva stanoví konkrétní datum nebo lhůtu pro plnění;
l.     u digitálního obsahu nedodaného na hmotném nosiči, pokud podnik začal plnění s výslovným předchozím souhlasem spotřebitele a spotřebitel současně s udělením souhlasu vzal na vědomí, že po zahájení plnění ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.

7.9.    Poskytovatel vrátí spotřebiteli celkovou částku zaplacenou za plnění, včetně nákladů spojených s plněním smlouvy uzavřené na dálku, bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti dnů ode dne, kdy se o odstoupení dozvěděl. Poskytovatel si však vyhrazuje právo na zadržení platby.

7.10.    Při vrácení peněz použije poskytovatel stejný způsob platby, který byl použit při původní transakci, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasí s použitím jiného způsobu platby; spotřebitel nemá v důsledku tohoto způsobu vrácení peněz žádné další náklady.

7.11.    Spotřebitel je povinen vrátit zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od oznámení odstoupení od smlouvy poskytovateli. Pokud podnik prodává zboží také v prodejnách a spotřebitel uplatní své právo na odstoupení od smlouvy osobně v prodejně podniku, má právo zároveň vrátit zboží podniku.

7.12.    Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy písemně, stačí odeslat prohlášení o odstoupení do 14 dnů.

7.13.    Spotřebitel dodrží lhůtu, pokud zboží vrátí nebo předá před uplynutím 14denní lhůty. Vrácení se považuje za včasné, pokud spotřebitel odešle zboží před uplynutím lhůty.

7.14.    Spotřebitel nese pouze přímé náklady na vrácení zboží.

7.15.    Poskytovatel není povinen spotřebiteli vrátit dodatečné náklady, které vznikly v důsledku toho, že si spotřebitel zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob dopravy nabízený poskytovatelem.

7.16.    Poskytovatel může vrácení platby pozdržet, dokud neobdrží zpět zboží nebo dokud spotřebitel neposkytne důkaz o tom, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.

7.17.    Pokud spotřebitel chce uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy, může to oznámit poskytovateli písemně (včetně použití přiloženého formuláře), telefonicky nebo osobně. Při písemném oznámení zaslaném poštou se za datum považuje datum odeslání, při oznámení telefonicky datum telefonického oznámení. Spotřebitel může vrátit objednané zboží poštou, osobně nebo prostřednictvím kurýrní služby poskytovateli.

7.18.    Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží pouze v důsledku nakládání s ním jiným způsobem, než jaký je nezbytný k určení povahy, vlastností a fungování zboží.

7.19.    Podrobné pravidla pro smlouvy mezi spotřebiteli a podniky jsou k dispozici v nařízení vlády č. 45/2014 (II.26.) zde.

7.20.    Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU je k dispozici zde.

7.21.    Spotřebitel může se svými dalšími stížnostmi kontaktovat poskytovatele prostřednictvím kontaktních údajů uvedených v těchto Podmínkách.

7.22.    Právo na odstoupení od smlouvy mají pouze uživatelé, kteří se kvalifikují jako spotřebitelé podle občanského zákoníku.

7.23.    Právo na odstoupení od smlouvy nemá podnikatel, tedy osoba, která jedná v rámci své profesionální činnosti, samostatné výdělečné činnosti nebo podnikání.

7.24.   (Použije se pouze tehdy, pokud poskytovatel vedle prodeje poskytuje také služby.) Pokud spotřebitel vypoví smlouvu uzavřenou na dálku po zahájení plnění, je povinen zaplatit podniku částku úměrnou rozsahu poskytnutých služeb do doby oznámení o výpovědi. Úměrná částka, kterou má spotřebitel zaplatit, se stanoví na základě celkové částky stanovené ve smlouvě, včetně daně. Pokud spotřebitel prokáže, že takto stanovená celková částka je nepřiměřeně vysoká, úměrná částka se vypočítá na základě tržní hodnoty služeb poskytnutých do okamžiku ukončení smlouvy.

7.25.   Postup pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy:

7.25.1.     Pokud chce spotřebitel uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy, je povinen to oznámit poskytovateli na jeho kontaktních údajích.

7.25.2.     Spotřebitel uplatňuje své právo na odstoupení od smlouvy včas, pokud odešle své prohlášení o odstoupení před uplynutím 14. dne od obdržení zboží. Při písemném odstoupení stačí odeslat prohlášení o odstoupení do 14 dnů. Při oznámení poštou se za datum považuje datum odeslání, při oznámení e-mailem se za datum považuje datum odeslání e-mailu.

7.25.3.     Spotřebitel je v případě odstoupení povinen vrátit objednané zboží na adresu poskytovatele bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od oznámení o odstoupení, nebo předat poskytovateli. Lhůta je dodržena, pokud spotřebitel odešle zboží před uplynutím 14denní lhůty (tj. zboží nemusí být doručeno do 14 dnů). Spotřebitel nese náklady na vrácení zboží v důsledku uplatnění práva na odstoupení od smlouvy. Pokud podnik prodává zboží také v prodejnách a spotřebitel uplatní své právo na odstoupení od smlouvy osobně v prodejně podniku, má právo zároveň vrátit zboží podniku.

7.25.4.     Poskytovatel však není povinen spotřebiteli vrátit dodatečné náklady, které vznikly v důsledku toho, že si spotřebitel zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob dopravy nabízený poskytovatelem. Spotřebitel může své právo na odstoupení od smlouvy uplatnit i v období mezi uzavřením smlouvy a dnem převzetí produktu.

7.25.5.     Při koupi více produktů, pokud jsou jednotlivé produkty dodány v různých časech, může spotřebitel uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí naposledy dodaného produktu nebo poslední dodané položky nebo kusu zboží, které tvoří součást více položek nebo kusů.

8. ZÁRUKA A ODPOVĚDNOST ZA VADY

Vadné plnění

Poskytovatel plní vadně, pokud služba v době plnění nesplňuje požadavky na kvalitu stanovené ve smlouvě nebo právních předpisech. Poskytovatel neplní vadně, pokud oprávněná osoba vadu znala v době uzavření smlouvy nebo o ní měla vědět.

V případě smlouvy mezi spotřebitelem a podnikatelem je neplatné ujednání, které se odchyluje od ustanovení této kapitoly týkajících se odpovědnosti za vady a záruky v neprospěch spotřebitele.

Více práv v oblasti odpovědnosti za vady se vztahuje pouze na uživatele, kteří se kvalifikují jako spotřebitelé podle občanského zákoníku.

Uživatel kvalifikovaný jako podnikatel: osoba, která jedná v rámci své profesionální činnosti, samostatné výdělečné činnosti nebo podnikání.

Odpovědnost za vady

8.1.    V jakém případě může uživatel uplatnit právo na odpovědnost za vady?

Uživatel může vůči poskytovateli uplatnit nárok na odpovědnost za vady v případě vadného plnění poskytovatele podle ustanovení občanského zákoníku.

8.2.    Jaká práva má uživatel na základě nároku na odpovědnost za vady?

Uživatel může na základě svého výběru uplatnit následující nároky na odpovědnost za vady: může požadovat opravu nebo výměnu, s výjimkou případů, kdy je požadavek uživatele na tuto možnost nemožný nebo by poskytovateli způsobil nepřiměřené dodatečné náklady ve srovnání s jinou možností. Pokud uživatel nepožádal o opravu nebo výměnu, nebo pokud o to nemohl požádat, může požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo – jako poslední možnost – může odstoupit od smlouvy. Uživatel může přejít z jednoho nároku na odpovědnost za vady na jiný, ale nese náklady na přechod, pokud to nebylo oprávněné nebo pokud to nebylo zaviněno poskytovatelem.

Spotřebitel má rovněž právo požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo ukončení kupní smlouvy přiměřeně závažnosti porušení smlouvy, pokud:

a) podnik neučinil opravu nebo výměnu, nebo ji provedl, ale částečně nebo úplně neprovedl demontáž a opětovné uvedení do provozu, nebo odmítl uvést zboží do souladu se smlouvou;

b) se opakovala vada plnění, přestože podnik usiloval o uvedení zboží do souladu se smlouvou;

c) je vada plnění takové závažnosti, že je oprávněná okamžitá sleva z ceny nebo okamžité ukončení kupní smlouvy; nebo

d) podnik neučinil opatření k uvedení zboží do souladu se smlouvou, nebo je zřejmé, že podnik neučiní opatření k uvedení zboží do souladu se smlouvou v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažné újmy zájmům spotřebitele.

Pokud chce spotřebitel ukončit kupní smlouvu z důvodu vadného plnění, je na podnikateli, aby prokázal, že vada je nevýznamná.

Spotřebitel má právo zadržet zbytek kupní ceny - přiměřeně závažnosti porušení smlouvy - zcela nebo částečně, dokud podnikatel nevyhoví svým povinnostem ohledně souladu plnění se smlouvou a vadného plnění.

Přiměřená lhůta k opravě nebo výměně zboží se počítá od okamžiku, kdy spotřebitel oznámil vadu podnikateli.

Spotřebitel je povinen poskytnout zboží podnikateli k provedení opravy nebo výměny.

V případě smlouvy mezi spotřebitelem a podnikatelem musí podnik zajistit zpětné převzetí vyměněného zboží na vlastní náklady. Pokud oprava nebo výměna vyžaduje odstranění zboží, které bylo uvedeno do provozu v souladu s povahou a účelem zboží před zjištěním vady, povinnost opravy nebo výměny zahrnuje odstranění vadného zboží a instalaci náhradního nebo opraveného zboží nebo pokrytí nákladů na odstranění nebo instalaci.

Snížení ceny je přiměřené, pokud jeho částka odpovídá rozdílu mezi hodnotou, kterou by spotřebitel obdržel při řádném plnění smlouvy, a hodnotou, kterou skutečně obdržel.

Právo spotřebitele na ukončení kupní smlouvy na základě odpovědnosti za vady lze uplatnit prohlášením o rozhodnutí o ukončení adresovaném podnikateli.

Pokud vadné plnění ovlivňuje pouze určitou část zboží dodaného na základě kupní smlouvy a jsou splněny podmínky pro uplatnění práva na ukončení smlouvy, může spotřebitel ukončit kupní smlouvu pouze ohledně vadného zboží, ale může ukončit smlouvu i ohledně jakéhokoli jiného zboží získaného společně, pokud by se od spotřebitele nedalo rozumně očekávat, že si ponechá pouze zboží odpovídající smlouvě.

Pokud spotřebitel ukončí kupní smlouvu zcela nebo částečně ohledně některých zboží dodaných na základě kupní smlouvy:

a) spotřebitel je povinen vrátit zboží podnikateli na náklady podnikatele; a

b) podnikatel musí bez prodlení vrátit spotřebiteli kupní cenu za příslušné zboží, jakmile obdrží zboží nebo doklad o jeho vrácení.

8.3.    V jaké lhůtě může uživatel uplatnit nárok na odpovědnost za vady?

Uživatel (pokud se kvalifikuje jako spotřebitel) je povinen oznámit vadu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do dvou měsíců od jejího zjištění. Upozorňujeme však, že práva na odpovědnost za vady nelze uplatnit po uplynutí dvouleté promlčecí lhůty od plnění smlouvy (v případě podnikání nebo použitých výrobků je promlčecí lhůta jeden rok). (U výrobků s omezenou dobou použitelnosti lze odpovědnost za vady uplatnit až do konce doby použitelnosti).

V případě zboží s digitálními prvky, pokud kupní smlouva stanoví, že digitální obsah nebo digitální služba bude poskytována po určitou dobu, odpovídá podnik za vady související s digitálním obsahem nebo digitální službou zboží, pokud vada:

a) nastane nebo se stane rozpoznatelnou během dvou let od plnění zboží v případě nepřetržité služby trvající méně než dva roky; nebo

b) nastane nebo se stane rozpoznatelnou během celé doby trvání nepřetržité služby, pokud trvá více než dva roky.

8.4.    Vůči komu může uživatel uplatnit nárok na odpovědnost za vady?

Uživatel může uplatnit nárok na odpovědnost za vady vůči poskytovateli.

8.5.    Jaké další podmínky platí pro uplatnění práv z odpovědnosti za vady (pokud se uživatel kvalifikuje jako spotřebitel)?

Během jednoho roku od plnění neexistují žádné další podmínky pro uplatnění nároku na odpovědnost za vady kromě oznámení vady, pokud uživatel prokáže, že výrobek nebo službu poskytl podnik provozující e-shop. Po uplynutí jednoho roku od plnění je uživatel povinen prokázat, že vada, kterou zjistil, existovala již v době plnění.

Odpovědnost za výrobky

8.6.    V jakém případě může spotřebitel uplatnit právo na odpovědnost za výrobek a jaká práva má spotřebitel na základě nároku na odpovědnost za výrobek?

V případě vady movitého majetku může spotřebitel uplatnit své právo na odpovědnost za vady nebo uplatnit nárok na odpovědnost za výrobek podle ustanovení občanského zákoníku.

Jako nárok na odpovědnost za výrobek může spotřebitel požadovat opravu nebo výměnu vadného výrobku.

8.7.    Vůči komu může spotřebitel uplatnit nárok na odpovědnost za výrobek?

Práva z odpovědnosti za výrobek může spotřebitel uplatnit vůči výrobci nebo distributorovi výrobku (dále jen "výrobce").

8.8.    Kdy se považuje výrobek za vadný?

Výrobek je vadný, pokud nesplňuje požadavky na kvalitu platné v době uvedení na trh nebo pokud nemá vlastnosti uvedené v popisu poskytnutém výrobcem.

8.9.    V jaké lhůtě může spotřebitel uplatnit nárok na odpovědnost za výrobek?

Spotřebitel může uplatnit nárok na odpovědnost za výrobek do dvou let od uvedení výrobku na trh výrobcem. Po uplynutí této lhůty své právo ztrácí.

8.10.    Jaké pravidlo důkazu platí v případě uplatnění nároku na odpovědnost za výrobek?

V případě uplatnění nároku na odpovědnost za výrobek musí spotřebitel prokázat, že vada výrobku existovala v době jeho uvedení na trh výrobcem.

8.11.    Za jakých okolností je výrobce zproštěn povinnosti odpovědnosti za výrobek?

Výrobce je zproštěn povinnosti odpovědnosti za výrobek, pokud prokáže, že:

- výrobek nevyráběl ani neuváděl na trh v rámci své obchodní činnosti, nebo

- vada nebyla rozpoznatelná v době uvedení na trh na základě stavu vědy a techniky, nebo

- vada výrobku je důsledkem použití zákona nebo závazného úředního předpisu.

Pro uplatnění zproštění odpovědnosti stačí, když výrobce prokáže jeden důvod.

Upozorňujeme, že spotřebitel může uplatnit nárok na odpovědnost za vady vůči podniku a nárok na odpovědnost za výrobek vůči výrobci současně a souběžně za stejnou vadu. V případě úspěšného uplatnění nároku na odpovědnost za výrobek může spotřebitel následně uplatnit právo na odpovědnost za vady vůči výrobci pouze ohledně vyměněného výrobku nebo části výrobku, která byla opravena.

Záruka (u nového dlouhodobého spotřebního zboží)

8.12.    V jakém případě může spotřebitel uplatnit právo na záruku?

V případě vadného plnění je poskytovatel povinen poskytnout záruku podle nařízení vlády č. 151/2003 (IX. 22.) o povinné záruce na určité dlouhodobé spotřební zboží, pokud se uživatel kvalifikuje jako spotřebitel.

8.13.    Jaká práva a v jaké lhůtě má spotřebitel na základě záruky?

Doba trvání záruky:

a) v případě prodejní ceny od 10 000 HUF do 250 000 HUF dva roky,

b) v případě prodejní ceny nad 250 000 HUF tři roky.

Nepodání žádosti v těchto lhůtách má za následek zánik práva.

Záruční doba začíná běžet dnem, kdy je spotřební zboží předáno spotřebiteli, nebo pokud instalaci provádí poskytovatel nebo jeho zástupce, dnem instalace.

Pokud spotřebitel instaluje spotřební zboží více než šest měsíců po jeho předání, počátečním dnem záruční doby je den předání spotřebního zboží.

Spotřebitel může uplatnit svůj nárok na opravu dle svého výběru v sídle poskytovatele, v jakékoli jeho provozovně, pobočce a v servisním středisku uvedeném na záručním listě.

Na základě svého práva ze záruky může oprávněná osoba podle svého výběru:

  1. požadovat opravu nebo výměnu, pokud je požadavek na záruku splnitelný, nebo pokud by splnění způsobilo povinnému nepřiměřené dodatečné náklady ve srovnání s jiným nárokem na záruku, přičemž se bere v úvahu hodnota služby v bezvadném stavu, závažnost porušení smlouvy a újma na zájmech způsobená oprávněné osobě splněním nároku na záruku; nebo
  2. požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy, pokud povinný nesplnil svůj závazek k opravě nebo výměně, nemůže splnit tento závazek, nebo pokud oprávněná osoba ztratila zájem na opravě nebo výměně.

U nepodstatné vady nelze odstoupit od smlouvy.

Snažte se do 15 dnů

Podle nařízení NGM č. 19/2014 (IV. 29.) o postupech pro vyřizování nároků na odpovědnost a záruku za zboží prodané v rámci smlouvy mezi spotřebitelem a podnikatelem, poskytovatel musí usilovat o provedení opravy nebo výměny nejpozději do 15 dnů. Pokud oprava nebo výměna trvá déle než 15 dnů, poskytovatel musí spotřebitele informovat o předpokládané délce opravy nebo výměny. Informace se poskytují elektronicky nebo jiným způsobem vhodným k potvrzení převzetí spotřebitelem s předchozím souhlasem spotřebitele.

Pokud se zjistí, že výrobek nelze opravit

Pokud během záruční doby poskytovatel zjistí při první opravě spotřebního zboží, že spotřební zboží nelze opravit, poskytovatel je povinen spotřební zboží vyměnit do 8 dnů, pokud spotřebitel nestanoví jinak. Pokud není možné spotřební zboží vyměnit, poskytovatel je povinen vrátit kupní cenu do 8 dnů.

Pokud se výrobek pokazí počtvrté

Pokud se během záruční doby spotřební zboží pokazí potřetí po třech opravách, poskytovatel je povinen vyměnit spotřební zboží do osmi dnů, pokud spotřebitel nestanoví jinak. Pokud není možné spotřební zboží vyměnit, poskytovatel je povinen vrátit kupní cenu uvedenou na záručním listě nebo v případě jeho nedostatku na dokladu předloženém spotřebitelem, který prokazuje platbu za spotřební zboží, do osmi dnů.

Pokud se nepodaří opravit do 30 dnů

Pokud se spotřební zboží neopraví do 30. dne od oznámen í požadavku na opravu podniku, poskytovatel je povinen spotřební zboží vyměnit do 8 dnů po neúspěšném uplynutí třicetidenní lhůty, pokud spotřebitel nestanoví jinak. Pokud není možné spotřební zboží vyměnit, poskytovatel je povinen vrátit kupní cenu uvedenou na záručním listě nebo v případě jeho nedostatku na dokladu předloženém spotřebitelem, který prokazuje platbu za spotřební zboží, do osmi dnů po neúspěšném uplynutí třicetidenní lhůty.

8.14.    Kdy je podnik zproštěn povinnosti poskytovat záruku?

Poskytovatel je zproštěn povinnosti poskytovat záruku pouze v případě, že prokáže, že příčina vady vznikla po plnění. Upozorňujeme, že spotřebitel může uplatnit nárok na odpovědnost za vady a nárok na záruku, jakož i nárok na odpovědnost za výrobek a nárok na záruku současně a souběžně za stejnou vadu. Pokud spotřebitel úspěšně uplatnil nárok na vadné plnění za danou vadu (například podnik výrobek vyměnil), nemůže uplatnit další nárok za stejnou vadu na jiném právním základě.

8.15.    Poskytovatel není odpovědný za škody způsobené běžným opotřebením mimo záruční dobu (očekávanou životnost z hlediska odborné praxe).

8.16.    Poskytovatel není dále odpovědný za škody způsobené vadným nebo nedbalým zacházením po převzetí rizika, nadměrným používáním nebo působením faktorů odlišných od určených nebo za jiné škody způsobené nevhodným používáním výrobků.

8.17.    Pokud spotřebitel uplatní nárok na výměnu výrobku do tří pracovních dnů od nákupu (uvedení do provozu) z důvodu vadného spotřebního zboží, poskytovatel je povinen spotřební zboží vyměnit, pokud vada brání řádnému používání výrobku.

8.18. Jaké další požadavky mohou být stanoveny jako podmínka pro uplatnění záručních práv?

Mohou být stanoveny speciální požadavky (například pravidelná revize) pro správnou instalaci nebo udržování spotřebního zboží v provozu, pokud není možné zajistit správnou instalaci nebo udržování provozu jiným způsobem a splnění požadavku nepředstavuje pro spotřebitele nepřiměřenou zátěž.

9. POSTUP V PŘÍPADĚ NÁROKŮ Z ODPOVĚDNOSTI ZA VADY

(PRO UŽIVATELE, KTEŘÍ SE KVALIFIKUJÍ JAKO SPOTŘEBITELÉ)

9.1.    Ve smlouvě mezi spotřebitelem a podnikatelem se nemohou strany odchýlit od ustanovení nařízení NGM č. 19/2014 (IV. 29.) o postupech pro vyřizování nároků z odpovědnosti a záruky za zboží prodané v rámci smlouvy mezi spotřebitelem a podnikatelem v neprospěch spotřebitele.

9.2.     Spotřebitel je povinen prokázat uzavření smlouvy (fakturou nebo i pouhým účtenkou).

9.3.     Náklady spojené s plněním odpovědnosti za vady nese poskytovatel (občanský zákoník § 6:166).

9.4.     Poskytovatel je povinen vyhotovit protokol o nároku spotřebitele na odpovědnost za vady nebo záruku, který byl u něj uplatněn.

9.5.     Kopii protokolu musí bezodkladně a prokazatelným způsobem poskytnout spotřebiteli.

9.6.     Pokud poskytovatel nemůže při oznámení rozhodnout o tom, zda může být splněn nárok spotřebitele na odpovědnost za vady nebo záruku, je povinen spotřebitele do pěti pracovních dnů informovat prokazatelným způsobem o svém stanovisku – v případě zamítnutí nároku také o důvodech zamítnutí a o možnosti obrátit se na smírčí orgán.

9.7.     Poskytovatel je povinen uchovávat protokol po dobu tří let od jeho vyhotovení a předložit jej na žádost kontrolního orgánu.

9.8.     Poskytovatel musí usilovat o to, aby opravu nebo výměnu provedl nejpozději do patnácti dnů. Pokud oprava nebo výměna trvá déle než 15 dnů, poskytovatel je povinen spotřebitele informovat o předpokládané délce opravy nebo výměny. Informace se poskytují elektronicky nebo jiným způsobem vhodným k potvrzení převzetí spotřebitelem s předchozím souhlasem spotřebitele.

10. RŮZNÁ USTANOVENÍ

10.1.     Poskytovatel je oprávněn využít ke splnění svých povinností spolupracovníka. Za jeho protiprávní jednání nese plnou odpovědnost, jako kdyby protiprávní jednání spáchal sám.

10.2.     Pokud se některá část těchto Podmínek stane neplatnou, nezákonnou nebo nevynutitelnou, neovlivní to platnost, zákonnost a vynutitelnost zbývajících částí.

10.3.     Pokud Poskytovatel neuplatní své právo podle těchto Podmínek, nelze toto opomenutí považovat za vzdání se tohoto práva. Vzdání se jakéhokoli práva je platné pouze v případě výslovného písemného prohlášení o vzdání se tohoto práva. To, že Poskytovatel jednou netrvá striktně na dodržování některého podstatného ustanovení nebo podmínky těchto Podmínek, neznamená, že se vzdává svého práva striktně trvat na dodržování tohoto ustanovení nebo podmínky v budoucnu.

10.4.     Poskytovatel a Uživatel se pokusí své spory řešit smírně.

10.5.     Strany stanoví, že e-shop Poskytovatele provozuje v Maďarsku, kde také probíhá jeho údržba. Vzhledem k tomu, že stránky jsou přístupné i z jiných zemí, uživatelé výslovně berou na vědomí, že rozhodné právo mezi uživatelem a Poskytovatelem je maďarské právo. Pokud je uživatel spotřebitelem, je podle § 26 odst. 1 občanského zákoníku výlučně příslušný soud v místě bydliště žalovaného (spotřebitele) v tuzemsku k řešení sporů vyplývajících z této smlouvy.

10.6.     Poskytovatel v souvislosti s přístupem k produktům nabízeným v e-shopu neuplatňuje odlišné obecné podmínky přístupu na základě státní příslušnosti, bydliště nebo místa usazení Uživatele.

10.7.     Poskytovatel v rámci jím přijatých platebních metod neuplatňuje odlišné podmínky pro platební transakce z důvodu státní příslušnosti, bydliště nebo místa usazení Uživatele, místa vedení platebního účtu, místa usazení poskytovatele platebních služeb nebo místa vydání náhradního platebního prostředku v rámci Evropské unie.

10.8.     Poskytovatel splňuje požadavky Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/302 o opatřeních proti neodůvodněnému geografickému blokování a jiným formám diskriminace založeným na státní příslušnosti, místě bydliště nebo místě usazení zákazníka v rámci vnitřního trhu a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a (EU) 2017/2394 a směrnice 2009/22/ES.

11. POSTUP PRO ŘEŠENÍ STÍŽNOSTÍ

(PRO UŽIVATELE, KTEŘÍ SE KVALIFIKUJÍ JAKO SPOTŘEBITELÉ)

11.1.     Cílem poskytovatele je vyřídit všechny objednávky v odpovídající kvalitě k plné spokojenosti zákazníka. Pokud má uživatel přesto nějakou stížnost týkající se smlouvy nebo jejího plnění, může svou stížnost podat výše uvedeným telefonicky, e-mailem nebo poštou.

11.2.     Poskytovatel ústní stížnost okamžitě prozkoumá a v případě potřeby ji napraví. Pokud zákazník nesouhlasí se způsobem vyřízení stížnosti, nebo pokud není možné stížnost okamžitě prozkoumat, poskytovatel bezodkladně sepíše protokol o stížnosti a svém stanovisku k ní, a jeho kopii předá zákazníkovi.

11.3.     Poskytovatel na písemnou stížnost odpoví do 30 dnů písemně a prokazatelným způsobem a zajistí její doručení. Poskytovatel své stanovisko k zamítnutí stížnosti odůvodní. Poskytovatel uchovává protokol o stížnosti a kopii odpovědi po dobu 3 let a na žádost předkládá tyto dokumenty kontrolním orgánům.

11.4.     Upozorňujeme, že v případě zamítnutí stížnosti se můžete obrátit na orgán státní správy nebo zahájit řízení před smírčím orgánem podle následujících pokynů (poskytovatel nevydal obecné prohlášení o podřízení):

11.5.     Spotřebitel se může obrátit se stížností na orgán státní správy pro ochranu spotřebitele:

Podle § 45/A odst. 1-3 zákona Fgytv. a nařízení vlády č. 387/2016 (XII. 2.) o určení orgánu státní správy pro ochranu spotřebitele vykonává obecnou státní správu pro ochranu spotřebitele vládní úřad: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

11.6.     V případě stížnosti se spotřebitel může obrátit na smírčí orgán, jehož kontaktní údaje jsou k dispozici zde:

Název smírčího orgánu

Sídlo a adresa smírčího orgánu:

Místní příslušnost

Budapešťský smírčí orgán

Budapešť
Budapešťský smírčí orgán
Adresa: 1016 Budapešť, Krisztina krt. 99.
Telefonní číslo: (1) 488-2131
Fax: (1) 488-2186
Předsedkyně: Dr. Éva Veronika Inzelt
Web: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Budapešť

Smírčí orgán župy Baranya

Pécs
Smírčí orgán župy Baranya
Adresa: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonní číslo: (72) 507-154; (20) 283-3422
Fax: (72) 507-152
Předseda: Dr. Ferenc Bércesi
Web: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
kerelem@baranyabekeltetes.hu

Župa Baranya,

Župa Somogy,

Župa Tolna

Smírčí orgán župy Borsod-Abaúj-Zemplén

Miskolc
Smírčí orgán župy Borsod-Abaúj-Zemplén
Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonní číslo: (46) 501-091 (nové případy);
501-871 (probíhající případy)
Předseda: Dr. Péter Tulipán
Web: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Župa Borsod-Abaúj-Zemplén,

Župa Heves,

Župa Nógrád

Smírčí orgán župy Csongrád-Csanád

Szeged
Smírčí orgán župy Csongrád-Csanád
Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonní číslo: (62) 554-250/118
Fax: (62) 426-149
Předseda: Dr. Károly Horváth
Web: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Župa Békés,

Župa Bács-Kiskun,

Župa Csongrád-Csanád

Smírčí orgán župy Fejér

Székesfehérvár
Smírčí orgán župy Fejér
Adresa: 8000 Székesfeh érvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonní číslo: (22) 510-310
Fax: (22) 510-312
Předseda: Dr. József Vári Kovács
Web: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu

Župa Fejér,

Župa Komárom-Esztergom,

Župa Veszprém

Smírčí orgán župy Győr-Moson-Sopron

Győr
Smírčí orgán župy Győr-Moson-Sopron
Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonní číslo: (96) 520-217
Předsedkyně: Dr. Beáta Bagoly
Web: https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Župa Győr-Moson-Sopron,

Župa Vas,

Župa Zala

Smírčí orgán župy Hajdú-Bihar

Debrecen
Smírčí orgán župy Hajdú-Bihar
Sídlo: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Místo vyřizování: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonní číslo: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax: (52) 500-720
Předseda: Dr. Zsolt Hajnal
Web: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Župa Jász-Nagykun-Szolnok,

Župa Hajdú-Bihar,

Župa Szabolcs-Szatmár-Bereg

Smírčí orgán župy Pest

Budapešť
Smírčí orgán župy Pest
Sídlo: 1055 Budapešť, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonní číslo: +36 1 792 7881
Předseda: Dr. Pál Koncz
Web: www.pestmegyeibekelteto.hu;
www.panaszrendezes.hu
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Župa Pest

 

11. POSTUP PRO ŘEŠENÍ STÍŽNOSTÍ

(PRO UŽIVATELE, KTEŘÍ SE KVALIFIKUJÍ JAKO SPOTŘEBITELÉ)

11.7.     Do pravomoci smírčího orgánu spadá řešení spotřebitelských sporů mimosoudní cestou. Úkolem smírčího orgánu je pokusit se dosáhnout dohody mezi stranami za účelem vyřešení spotřebitelského sporu, a pokud se to nezdaří, rozhodnout ve věci za účelem zajištění jednoduchého, rychlého, efektivního a nákladově efektivního uplatňování spotřebitelských práv. Smírčí orgán poskytuje na žádost spotřebitele nebo poskytovatele poradenství ohledně práv a povinností spotřebitele.

V rámci smírčího řízení, pokud nedojde k dohodě, výbor ve věci rozhodne:

a)  rozhodnutím obsahujícím příkaz, pokud

aa) je žádost oprávněná a podnikatel – v obecné podřízenosti podle § 36/C, evidovaný smírčím orgánem nebo obchodní komorou, a uvedený v jeho obchodní komunikaci – uznal rozhodnutí smírčího orgánu za závazné při zahájení řízení nebo nejpozději do vydání rozhodnutí, nebo

ab) podnikatel nepodal prohlášení o podřízenosti, ale žádost je oprávněná a nárok spotřebitele nepřesahuje ani v žádosti, ani při vydání rozhodnutí částku dvě stě tisíc forintů, nebo

b) doporučením, pokud je žádost oprávněná, ale podnikatel při zahájení řízení uvedl, že rozhodnutí výboru nepovažuje za závazné, nebo pokud se vůbec nevyjádřil k uznání rozhodnutí výboru.

11.8.     V případě přeshraničního spotřebitelského sporu souvisejícího s online kupní smlouvou nebo smlouvou o poskytování online služeb mohou jednat všechny smírčí orgány provozované obchodními a průmyslovými komorami žup (hlavního města), s přihlédnutím k pravidlům příslušnosti stanoveným v § 20 zákona Fgytv.

11.9.     Spotřebitel může v případě stížnosti využít online platformu pro řešení sporů Evropské unie. Použití platformy vyžaduje jednoduchou registraci v systému Evropské komise, na kterou lze přistoupit zde. Po přihlášení může spotřebitel podat stížnost online prostřednictvím webové stránky: http://ec.europa.eu/odr

11.10.     Podnikatel má ve smírčím řízení povinnost spolupracovat a je povinen zaslat smírčímu orgánu své písemné vyjádření ve lhůtě stanovené zákonem Fgytv. Kromě aplikace nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů online a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES z 21. května 2013 je podnikatel povinen zajistit účast osoby oprávněné uzavřít dohodu při slyšení. Zástupce podnikatele oprávněný k uzavření dohody se musí online slyšení zúčastnit. Pokud spotřebitel požádá o osobní slyšení, zástupce podnikatele oprávněný k uzavření dohody je povinen se alespoň online zúčastnit slyšení.

11.11.     Pokud se spotřebitel neobrátí na smírčí orgán, nebo pokud řízení nevede k výsledku, má spotřebitel možnost obrátit se na soud k vyřešení sporu. Řízení se zahajuje podáním žaloby, která musí obsahovat následující informace:
•    rozhodující soud;
•    jména, bydliště a procesní postavení stran a jejich zástupců;
•    právo, které se má uplatnit, s uvedením skutečností, na nichž je založeno, a jejich důkazů;
•    údaje, z nichž vyplývá příslušnost a pravomoc soudu;
•    jasný návrh na rozhodnutí soudu.
K žalobě musí být přiložen dokument, případně jeho kopie, na jehož obsah se odkazuje jako na důkaz.

12. AUTORSKÁ PRÁVA

12.1.     Protože se webová stránka https://www.hrackyshop.cz považuje za autorské dílo, je zakázáno stahovat (kopírovat), znovu zpřístupňovat veřejnosti, jinak používat, elektronicky ukládat, zpracovávat a prodávat obsah zveřejněný na webové stránce https://www.hrackyshop.cz nebo jakoukoli jeho část bez písemného souhlasu poskytovatele, s výjimkou právních dokumentů, protože uživatel si může VOP a oznámení o ochraně osobních údajů stáhnout bez jakýchkoli podmínek a omezení a ukládat je v jakékoli podobě.

12.2.     Jakékoli informace, obrazové nebo textové zobrazení, obsahový prvek, design a charakter webové stránky https://www.hrackyshop.cz mohou být převzaty z webové stránky a její databáze i s písemným souhlasem pouze s uvedením odkazu na danou webovou stránku.

12.3.     Poskytovatel si vyhrazuje veškerá práva ke všem prvkům své služby, ke svým doménovým jménům, k sekundárním doménovým jménům vytvořeným s nimi a k reklamním plochám na internetu.

12.4.     Je zakázáno upravovat nebo zpětně analyzovat obsah webové stránky https://www.hrackyshop.cz nebo jakoukoli její část; podvodně vytvářet uživatelská jména a hesla; používat jakoukoli aplikaci, která by mohla upravovat nebo indexovat webovou stránku https://www.hrackyshop.cz nebo jakoukoli její část.

12.5.     Název https://www.hrackyshop.cz je chráněn autorským právem, jeho použití je možné pouze s písemným souhlasem poskytovatele, s výjimkou odkazování.

12.6.     Uživatel bere na vědomí, že v případě užití bez licenčního oprávnění má poskytovatel nárok na smluvní pokutu. Výše smluvní pokuty činí 60 000 HUF včetně DPH za každou fotografii, 20 000 HUF včetně DPH za každé slovo nebo 40 000 HUF za den. V případě porušení autorských práv poskytovatel využije notářský zápis, jehož náklady rovněž nese uživatel, který se dopustil porušení práv.

13. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Oznámení o ochraně osobních údajů webových stránek je k dispozici na následující stránce: https://hrackyshop.cz/ochrana-osobnich-udaju


Vác, 28. ledna 2022

Vzor odstoupení od smlouvy

(vyplňte a odešlete zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)

 

Adresát: White Crystal Kft., 2600 Vác, Zrinyi u., 41/b, info@hrackyshop.cz Online zákaznický servis je dostupný na: https://zakaznicky.servis.hrackyshop.cz/, 06-1-2552822

 

Tímto prohlašuji, že uplatňuji své právo na odstoupení/ukončení smlouvy o koupi následujícího zboží:

 

Datum objednávky / datum přijetí:

 

Jméno spotřebitele/spotřebitelů:

 

Adresa spotřebitele/spotřebitelů:

 

Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze v případě oznámení v písemné formě):

 

Datum: